مدت کمی بعد از به وجود امدن وب سایت جهانی (www) یک نوع جدید از کارافرینی در امریکا و به تبع آن در سراسر جهان شکل گرفت. شبکه های بازاریابی پورسانتی که پیشگام و پیش قدم بودند مانند کلیک بانک، دراین زمینه پتانسیل جدیدی را کشف کردند و آن نوع جدیدی از محصول بود که در آن زمان می توانست با نفت و قهوه و طلا و دیگر کالاهای شناخته شده بشری رقابت کند. محصول مورد نظر “اطلاعات” است. و متشکریم از اینترنت که هر کسی در هر جای جهان که باشد این پتانسیل را خواهد داشت تا تبدیل به یک کارافرین اطلاعاتی بشود.
بازاریابی پورسانتی
در این سطح از بازاریابی پورسانتی ممکن است شما این آمادگی را نداشته باشید تا محصولات مبتنی بر اطلاعات ایجاد کنید. اما به این معنی نیست که شما توانایی های خودتان را برای یافتن راهی برای کسب پول یا آموختن مهارتی جدید و یا کارآمدتر شدن به کار نگیرید. کارآفرینان اطلاعاتی آنلاین، خودشان را از فروشندگان سنتی متمایز می کنند از آن جهت که آن ها رویکرد بازاریابی رابطه گرا را برای انجام کسب و کار خود به کار می گیرند. آن ها رزومه شخصی و اطلاعات مربوط به محصولات خود را برای مخاطبان ایده ال یا مورد نظرشان از طریق روش های مختلف مانند ایمیل و رسانه های اجتماعی ارسال می کنند. از این طریق موقعیت تخصصی خود را به عنوان پیش فرض حفظ کرده و همچنین شخصیت مناسب برای مخاطبان مورد نظر خود خلق می کنند. فقط به این دلیل که شما سازنده محصول وابسته نیستید، دلیل نمی شود که بخش ارزشمندی از این زنجیره تجارت الکترونیک نیز نباشید. شما ارائه دهنده اطلاعات مناسب جهت حل مشکل بوده و به مخاطبان خود با کمک بازاریابی پورسانتی، در جهت زندگی بهتر، کمک می کنید.
مزایای کارافرین اطلاعاتی در زمینه بازاریابی پورسانتی
لازمه ایجاد بازاریابی پورسانتی متعهدانه این است که هم مسئولیت پذیری بالای داشته و فرصت های بزرگی به دست بیاورید. مطالبی که در ادامه می گوییم تعدادی از مزیت های این نوع کسب و کار هست که در مقالات آینده با جزئیات بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.
۱ بازاریابی رابطه مدار و مستقیم برای مشتریان بالقوه و راغب که به دنبال بهانه هستند تا بابت پیشنهاد شما پول پرداخت کنند.
۲- فشار کمتر برای ارائه خدمات و محصولات به مشتریان همراه با کسب مشتریان وفادار.
۳- فرصت بیشتری برای نشان دادن تخصص و تعهد به مخاطب تازه وارد وجود دارد.
۴- با ارائه پیشنهادات تخفیف و امتیازات در اندازه های مختلف و به افراد در سطوح مختلف، خرید به شکل راحت تری انجام خواهد شد.
۵- رسانه های اجتماعی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از بین آن ها اطلاعاتی را که می خواهید از شما بخرند، به شکلی جذاب تر ارائه دهید.
رویکرد قیف فروش برای کارآفرینان اطلاعاتی
این مثال را در نظر بگیرید: نویسندگان کتاب های کاغذی، از طریق انتشارات، کتاب های خود را چاپ و منتشر می کنند. آیا این نویسندگان می دانند چه کسانی کتاب های آن ها را خریده اند؟ هیچ اطلاعات تماسی از مشتریانشان دارند؟
بازاریابان پورسانتی با استفاده از رویکرد کارآفرنی کسب و کار مبتنی بر طلاعات، مورد عنایت فرصت ها و کانال های کسب و کاری قرار گرفته اند که به آن ها این اجازه را می دهد تا روابط سودمند و بلند مدتی را بر مبنای نیاز و تمایل هر یک از مشتریان، فراتر از فروش تنها، بسازد. رویکرد قیف فروش با استفاده از بازاریابی پورسانتی، بارها و بارها ثابت شده است و بزرگترین و ثروتمند ترین کارآفرینان در جهان آن را به کار گرفته اند.